Ripan treenijuttuja

tiistai 8. lokakuuta 2013

2ON/2OFF

Laatikkotreeni alotettu. Miten tuo lapsi voi oppia niin nopeasti!? Tässä video, jossa vähän laatikkotreeniä ja muuta hömpötystä.


Tänään laitoin tuon laatikon keskelle kenttää hallilla. Hienosti vapaaksi päästyään juoksi samantien laatikolle 2on/2off -asentoon. Kokeilin myös puomin alastuloja siivekkeen kautta alastulon sivusta hypäten ja ihan kivasti siinäkin osasi. Vähän täytyy ehkä käskyä vahvistaa. Nyt kun sanoin "ota", Joku pysähtyi kuin seinään eikä selvästikään tajunnut yhdistää käskyä oikeeseen paikkaan. Kun lopetettiin treenit tai kun minä lopetin treenit, Joku jäi seisomaan laatikolle ja katsomaan mua tyhmästi. Heitin sille vielä kerran patukan palkaksi ja jäin seuraamaan sen omatoimitreeniä. Se vei patukan kauemmas laatikosta, meni 2on/2off -asentoon, syöksyi patukalle ja juoksi taas laatikolle. Leikki patukalla ja seisten samalla laatikolla ja palkaten itseään. Katseli mua kulmiensa alta, kun mä naureskelin. Mä olen opettanut Jokun opettamaan itseään, niinkö? Hetken päästä kävin hakemassa lelun pojalta pois. Joku jäi laatikolle toljottamaan harmistuneena eikä hievahtanutkaan millään vapautussanalla. Loppujen lopuksi luovutin ja kannoin lapsen kentän laidalle huutamaan (sitruunapannasta oli aine loppunut) ja aloin treenata Maisaa.
Maisa teki hyvää seuraamista, ei laahannut eikä pudotellut kontaktia. Ennen käännöksiä naksuttelin niin käänty hyvin. Ja niin, mun pään kääntö ennen kääntymistä auttaa Maisaa ihan hurjasti!
Jokukin sai vähän seurata. Lelupalkalla saa paljon enemmän innokkuutta mukaan. Pitäisi treenata peilin kanssa, että näkisi, seuraako hyvässä paikassa. Käännöksiä pitää vahvistaa vaan imuttamalla.

Tässä viime viikon seuruutreeniä (ja vähän merkkiä). Ottaa vähän häiriötä merkistä seuraamisessa ja laahustelee.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti