Ripan treenijuttuja

lauantai 31. maaliskuuta 2012

Koirattoman arjen jälkeen vihdoin tokoa

Kaksi viikkoa koiratonta asuntolaelämää ei ole ollut kauheen kivaa. Kova ikävä on ollut Maisaa. Äiti on ahkerasti koiria joka päivä tutkinut ja ötököitä ei ole näkynyt. Maisa kuitenkin rapsuttelee vielä jonkin verran, varmasti puremakohdat kutittaa. Maisa kun on vielä niin neitimäisen yliherkkä. Viime viikonloppu meni mun osalta kokeisiin lukiessa. Treenaamaan ei olla siis keretty.
Viime sunnuntaina Maisa olis jo niin halunnut tulla mun mukaan asuntolaan. Koulun pihalla avasin auton takakontin ja samalla Maiski syöksyi sieltä ulos, kyselemättä minkäänlaisia lupia, ja  meni suoraan asuntolan ovelle. Ilme oli niin säälittävä, kun jouduin käskemään sen takasin autoon :(
No, ens viikoksi Maisa pääsee taas mukaan elämään asuntolan arkea. Torstaina alkaisi pääsiäisloma, joka mulla loppuu vasta 15.4. Siitä seuraavana maanantaina on suuntana Kausala :) Pääsiäslomalla aussiet käy luustokuvissa ja Ripa myös silmäpeilissä.

Tänään oli tokoepikset. Molemmat auspait oli ilmottu AVO:oon. Ripa ei suorittanut paikkamakuuta eikä kaukoja. Muuten meno oli ihan ok. Ripa oli ehkä vähän hakusessa. 99 pistettä tuli. Ripan menosta räpsin muutaman erittäin huonolaatusen kuvan.



Seuraamista

Noudon alkua
Ja ei näin.
Maisa oli tosi kivassa vireessä. Paikkamakuu meni ihan jees, ottaen huomioon, että oon treenannut piilopaikkiksia muutaman kerran. Ja silloinkin vain olen käynyt nopeasti piilossa. Pää oli suurimman osan ajasta maassa. Kerran pää kuulema nousi pitkäksi ajaksi. Kai Maiski koitti vilkuilla, missä mä meen. Piilopaikkiksia siis pitää treeniä lisää.
Yksilöliikkeet meni kokonaisuudessaan hyvin.
Pisteet:
Paikkamakuu: 10
Seuraaminen: 9 (Hyvä ja ilonen. Toisessa oikeelle käännöksessä mä sössin ja koira luuli, että tulee täykkäri.)
Maahanmeno: 0 (Jäi istumaan)
Luoksetulo: 9 (Hidas stoppi, loppuosa ravilla)
Seisominen: 10
Nouto: 10 (Toi ravilla)
Kaukot: 10
Hyppy: 5 (Kaksoiskäsky istumisessa. Mä en muistanu et oonko käyttänyt 'sivu' vai 'hypppy' käskyä takasinpäin tultaessa. Valitsin väärin ja sanoin 'hyppy', hyppäsi kyllä, muttei tajunnut sivulle tulla.)
Kok.vaikutus: 10
Yht. 165p AVO1, sija 3



Aina noi samat ongelmat. Nyt vaan treeniä paljon siis
1) Maahanmenoon (nopeutuksia). Tällä hetkellä menee loistavasti käsiavulla, mutta nyt on aika pikkuhiljaa lähteä häivyttämään sitä.
2) Luoksetulon loppuosan vauhtiin sekä stoppiin
3) Noutokapulan tuomisvauhtiin
4) Hyppyyn varmuutta
5) Piilopaikkistreeniä

14.4. olisi Pekka Korrin koulutusta luvassa. Vielä arvotaan meneekö Ripa vai Maisa täyttämään ton treenipaikan.

Ojangon kenttiäkin ollaan käyty auraamassa ja kovin keväiseltä näytti. Sieltä se kesä tulee ja ulkotreenien aika koittaa :) !!

Huomenna olis tiedossa aksaa hallilla piiitkästä aikaa :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti