Ripan treenijuttuja

keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Tenavat touhuilee

Näin meidän pihalla:

Spanielin viisautta! :)



 Ripanen on tarkkana

 ja Maisa tapansa mukaan rento

Kausalareissun jälkeen lauantaina Essi ja Gou matkustivat meille illalla vielä junalla. Hetken mielijohteesta lähdettiin porukalla Ojankoon aksailemaan. Maisa kulki vähän tahmeesti, keinu oli kuitenkin aika nopee!

Maisa sai lintsata ja mennä minikorkeuksilla :D


 Ripalta ei vauhtia eikä vaarallisia tilanteita puuttunut.


Sunnuntaiaamuna jatkettiin siitä mihin illalla jäätiin, eli aamulla Ojankoon! nyt oli pikkuspanielikin hyppelemässä, ja niin innoissaan se loikkikin! Tepa teki myös hyppytreeniä, sen hypptyyli ei ole paras mahdollinen ja ylimääräisiä askelia tuli hyppyjen väliin jonkin verran. Auspait meni hyvin hyppysarjat. Ripalla oli radalla taas vauhtia niin etten kerennyt millään mukaan. Ripa joutuu aina huomauttelemaan huonosta ohjauksesta haukahtamalla. Onneksi se irtoo hyvin :)! Maisa oli taas vähän laama, liekö väsynyt vielä Kausalareissusta.

Eilen oli Maisan ohjatut tokotreenit. Aiheena oli luoksari ja luoksarin pysäytykset. Maisa on ollut vähän vieläkin ylirauhallinen ja luoksetulon alun vauhti meinasi tippua raviin. Pysäytystä ei olla mitenkään kauheesti treenailtu, mutta se on kuitenkin suht nopea, eikä valumisia enää ole. Pitää vaan aina heittää namia selän yli että neiti jaksaa uskoa käsimerkkiin. Tehtiin seuraamista ringissä. Maisa oli siinä jotenkin tosi epävarma. Se vaan hidasti ja jäi seisomaan.. toljotti mua: 'Ootko nyt ihan varma että saan tulla?' Tein seuraamista vielä ringin jälkeen ja Maisa tiputteli kontkatia, huomautin sille 'tukistamalla' korvasta ja sanomalla 'nyt kunnolla'. Koira joka ei juuri koskaan nöyristele mulle tai kyykistele mistään kurmotuksesta, kyykistyi ja oli todella nöyränä. En osannut odottaa tommosta reaktiota. Yleensä, jos Maisa ei oo keskittynyt tekemiseen tai ei oo ollut kuulolla,  paras rankasukeinu on ollut vaan 'mene pois' sanominen, jolloin Maisa on mennyt korvat luimussa kentän laidalle ja ollut sielä muutaman kymmenen sekuntia, ennenkun oon kutsunut sen uudelleen yrittämään. Noh, en ottanut sen ajatuksen juoksusta selvää, ja tein vaan lyhyen onnistumispätkän seuruuta. 
Maisan kanssa oon treenannut paljon luoksarin stoppia kiertämisleikin avulla. 'Läpijuoksuja' ollaan tehty jonkin verran, mutta aivan liian vähän. Lopputuloksena on, että vaikken mitään sanoiskaan koira jää AINA seisomaan kiertämisen jälkeen. Sain tokokouluttajalta vinkin, että oottaisin vaan, kunnes Maisa tarjoo ite luoksetulemista. Noo, mä sitten eilen treenin päätteeksi kokeilin. Laitoin Maisan kiertämään ja se jäi seisomaan. Mä odotin ja odotin.. koira meni istumaan.. mä odotin.. koira meni makaamaan... mä odotin ja odotin.. käänsin selän ja odotin.. menin viereisille kentille ja odotin.. kyykistelin siellä ja odotin.. koira makasi.. mä olin häiriönä Ripalle ja odotin.. meni varmaan 20 min ja sitten alettiin pakkailla reppua kotiinlähtöa varten.. koira nousi seisomaan.. mä odotin.. ei mitään.. lähettiin sitten vaan kylmästi kävelemään kentältä ja sitten VIHDOIN! Maisa tuli mun luo :) Toivottavasti tosta oli jotakii hyötyä :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti